Vedem ce nu vedem – „The Blind Spot”, o expoziție Bianca Mann

Nu scriem, de obicei, despre galerii de artă, deși sunt și ele un fel de muzee – muzee temporare sau antecamerele muzeelor de artă.

Totuși, uneori se produc descoperiri atât de plăcute, încât trebuie să vorbești despre ele (pentru a te elibera de entuziasm). Un asemenea eveniment (pentru că e, realmente, un eveniment) s-a produs în aceste zile, când am aflat despre Galeria Mobius și despre expoziția ”The Blind Spot” de la artista Bianca Mann, autoarea ”Petei Oarbe”.

Galeria Mobius s-a deschis anul trecut, iar expoziția ”The Blind Spot” vinerea trecută.

Blind spot 0001
”The Blind Spot” – Bianca Mann, 2017, Galeria Mobius, foto: @Delia Dobrescu

Așadar:

Bianca Mann lucrează (cu) identitatea – subiect care ar trebui să intereseze pe toată lumea membră a unei societăți narcisiste; lucrează cu măști – subiect care, de asemenea, ar trebui să intereseze pe toată lumea nevoită să se adapteze unei societăți care oriunde și oricând a impus adaptare; lucrează cu pete-stigmat – subiect de eternă actualitate, atât pentru cei excluși, cât și pentru cei gata să ridice primii piatra.

Artista este tânără, dar progresează rapid și deja nu doar lucrează, ci și prelucrează aceste zbateri ale identității și, entuziasmant pentru iubitorii continuității, care vor să înțeleagă un parcurs artistic, își crește proiectele progresiv, dintr-unul în altul, ceea ce arată autenticitate, true blue.

În expoziția ”The Blind Spot” se fac experimente nu doar de gândire (un indiciu: testul petelor de cerneală al lui Rorschach; un indiciu flagrant: pata oarbă), ci și tehnice – patina pigmentată în roșu, obținută pentru lucrările din bronz, e specială, matifiată și e exact dincolo de limita roșului agresiv, absoarbe privirea.

The-Blind-Spot-Bianca-Mann
”The Blind Spot” – bronz, 2017, foto: @Museum Anonymous

Una peste alta, dincolo de sensuri, tehnici și mesaje, aranjamentul place vizual, pentru că lucrările au grație și se așează cu pași de crustacee în expoziție, chiar dacă au aripi căzute și nu clești.

Blind spot 0027
”The Downfall” – fibră de sticlă, rășină, 2017, foto: @Delia Dobrescu

Aranjamentul s-a făcut într-un spațiu de expunere mic și sobru, iluminat cu atenție și pricepere, iar în alb, aproape negru și roșu nu poți decât să fii atent și să te apropii de forme și chipuri.

Expoziția este deschisă până pe 31 mai 2017 și e ușor de vizitat, se află în zona centrală a Bucureștiului, la Piața Romană – Ateneu, pe str. Mendeleev, la nr.2, în clădirea secundară a British Council România (aviz cursanților amatori de artă). Intrarea este liberă.

Și încă ceva: publicațiile galeriei, coordonate de Roxana Gamarț, sunt de o calitate excelentă – grafică (favorită: Andrei Gamarț – ”Mirror for the Full Moon”) și de conținut (”Double Exposure” la literatură și arte vizuale, un volum colectiv comoară). Sunt ceea ce se numește ”cărți de artă”, producătoare de încântare, de experiențe artistice prin răsfoire și pentru care vei face loc în bibliotecă, indiferent de nivelul de suferință pentru lipsa de spațiu.

Fotografii realizate de @Delia Dobrescu, @Tudor Isac, ©Museum Anonymous, publicate cu permisiunea artistei Bianca Mann


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s